Prevodové ústrojenstvo V priebehu výroby tohto automobilu boli k dispozícii štyri rôzne prevodovky montované do týchto automobilov. Všetky prevodovky koncepčne vychádzali z prevodového ústrojenstva vozidla Škoda 100. Počiatočné modely prevodoviek boli identické s prevodovkami posledných modelov Škoda 100, teda mali 4 stupne smerom vpred a jeden vzad. V roku 1984 bola do sériovej výroby nasadená 5-stupňová prevodovka. Prevodovky sa vzájomne líšili aj použitým stálym prevodom. 4-stupňová manuálna prevodovka, stály prevod 4,44 Je najstaršia dostupná prevodovka modelového radu 742. V prvých rokoch výroby sa montovala ako sériová prevodovka do všetkých modelov Škoda 105/120. Neskôr ju nahradila 4-stupňová prevodovka so stálym prevodom 4,22 a táto prevodovka sa stala súčasťou výbavy na želanie ako tzv. horský prevod. Táto prevodovka sa sériovo montovala s kyvnými poloosami. Prevodové stupne boli odstupňované nasledovne: I. stupeň: 3,8 II. stupeň: 2,12 III. stupeň: 1,41 IV. stupeň: 0,96 spätný chod: 3,27 stály prevod rozvodovky: 4,44 4-stupňová manuálna prevodovka, stály prevod 4,22 Táto prevodovka neskôr nahradila pre typ 742 predchádzajúcu prevodovku. Dôvodom bolo aj neskoršie zavedenie 13 palcových pneumatík. Prevodovka je identicky odstupňovaná, rozdielny je len stály prevod. Sériovo sa táto prevodovka montovala ako na kyvné poloosy, tak na kyvné poloosy s vlečnými ramenami. 4-stupňová manuálna prevodovka, stály prevod 3,9 Tento typ prevodoviek sa montoval do špeciálneho modelu Škoda 120LE. Tento automobil mal zvýšiť ekonomiku jazdy hlavne na cestách 1. triedy a diaľniciach, kedy umožnil automobilu jazdu pri rovnakej rýchlosti s nižšími otáčkami, čo malo vplyv na spotrebu. Automobil Škoda 120LE, v ktorom táto prevodovka bola montovaná mal kyvné poloosy. 5-stupňová manuálna prevodovka, stály prevod 3,9 Pre nový modelový rad Škoda 130 bola uvedená 5-stupňová manuálna prevodovka, ktorá sa však v rámci snahy o zvýšenie predávanosti modelového radu Škoda 105/120 dostala aj do áut nižšej kategórie. Pri jej použití v modeli 125L bola montovaná na kyvné poloosy. I. stupeň: 3,8 II. stupeň: 2,12 III. stupeň: 1,41 IV. stupeň: 1,08 V. stupeň: 0,96 spatný chod: 3,27 stály prevod rozvodovky: 3,9
Náhľad fotografií zo zložky skoda